Az Árkádia Hangszerbolt hivatalos hangszerblogja

Árkádia HangszerBlog

Minden hétre egy zenész - 3. rész Nagy Gábor "Gabszi"

2017. január 16. - Árkádia Hangszerbolt

BUÉK minden blogolvasónknak! A 2017-es év legelső áldozata a Minden hétre egy zenész rovatunkban barátunk - Nagy "Gabszi" Gábor a Zanzibár zenekar gitárosa.

blogkep_gabszi.png

Mikor születtél?

1974. június 8. Nyíregyháza, 50 cm, 2700 g, Ikrek, Rák aszcendenssel.

Mikor kezdtél el zenélni?

A családom szerint már 3-4 éves koromban őrült módon rohangáltam körbe-körbe a lakásban, ha valami komolyzenei koncert ment a tévében, miközben azt ordítottam, hogy karmester leszek.

Az általános iskola alsó tagozatában énekkaros voltam, és én voltam a dobos, aki pergette a magáét egy-egy iskolai rendezvényen zászlófelvonáskor. Imádtam minden zenét, de az áttörést az első Pokolgép lemez meghallgatása okozta 12 éves koromban. Jött a metál-őrület, és persze a zenekar alapítás.

A gitározás első pillanatára pedig konkrétan emlékszem. 13 évesen egy délután, suli után épp az ágyon heverésztem, miközben a Battery-t hallgattam a Metallica-tól és ahogy bambultam, feltűnt apám saját készítésű elektromos gitárja a falon, ami épp szemben volt velem. Arra gondoltam, hogy ezt a szép kis dal eleji bevezetőt biztos meg lehet tanulni valahogy. Alig vártam, hogy apám hazaérjen a melóból és mutasson a gitáron valamit. Azóta tart a megbolondulásom…

Kik a legfőbb hatásaid?

Kezdetben a thrash metal volt a kedvenc, aztán jött a glam, majd a grunge és a progresszív metal. Közben persze állandóan a gitárhősök érdekeltek, akik között van néhány, akik a mai napig nagy kedvencek: Zakk Wylde, George Lynch, Nuno Bettencourt, Paul Gilbert, Richie Kotzen, Jake E. Lee.

Ahogy idősödtem, jött egy kis ismerkedés a jazzel. Onnan is maradtak példaképek a sok mindenből amivel megismerkedtem, ők John Scofield és Scott Henderson. Az elmúlt jó néhány évben viszont teljesen rákattantam a blues-rock gitárosokra, őket hallgatom ma igazán. Érdekes, hogy divatosak is lettek ezek a nevek manapság: Gary Moore, Joe Bonamassa, Philip Sayce, Eric Gales, Henrik Freischlader. A virtuózok örök kedvencek számomra (Vai, Satriani, Malmsteen), ahogy a nagy öregek is, mint Page, Blackmore vagy Jeff Beck.

Magyar példaképek, akiket itthon a legjobban szeretek:Tátrai Tibor, Mohai Tamás és Nagy Ádám a Roy és Ádám zenekarból. A legnagyobb örök kedvencet a végére hagytam, bár gondolom ez nem lesz meglepetés: ő bizony Jimi Hendrix.

Mi volt az első gitárod, erősítőd?

Az első gitáromat édesapám készítette a nagyapámmal, még magának 15 éves korában 1965-ben. Őt a korszellemének megfelelően a beatzene csípte meg. Egy ideig zenekarozott, aztán a falra került a gitár, onnan került 1987-ben az ölembe. Az első erősítőm stílszerűen egy full csöves Pacsirta rádió volt.

Mi volt az első zenekarod?

Egy Fat Cat nevű zenekar Nyíregyházán.Egy jó kis Ibanez torzítóról kapta a nevét amit németországi rokonoktól kaptam.1990-ben alakultunk, jó kis hair metált nyomtunk saját dalokkal, szigorúan csak angol szövegekkel a világhír érdekében. Nos az nem jött össze, de azért nyomtunk 3 év alatt jó sok koncertet a környéken.

Volt-e olyan hangszer amiben csalódtál?

A trombitában. :) A gitárokról pedig azt gondolom, hogy ha egyenes a nyak, jön jel a hangszedőből és meg van mind a hat húr, akkor bármin lehet játszani.

Van-e olyan hangszer amit megbántál, hogy eladtál?

Igen és ez hosszú lesz még úgy is, hogy biztosan elfelejtek néhány darabot.Tehát: PRS Blackcherry Singlecut Trem 2004, Fender Thinline Telecaster 1972, Fender Stratocaster Antiqua 1979, Gibson Les Paul Standard 1986, Ibanez Artist 1979, Ibanez Artist 1977 (a nagytestű Scofield féle), Musicman Axis 2db, (egy sunburst és egy gold sparkle P90-ekkel), Musicman Siluette Special.

Most ennyi jut eszembe.Hülye voltam sokszor, ennyi…Ja és persze vannak még azok, amiket bánok, hogy nem vettem meg…

Milyen húrokat használsz?

Elixir húrokat használok. Normál hangolásnál 10-46 szettet ( Elixir 12052 Nanoweb Light 010-046 ) , egész hanggal lejjebb pedig 11-49 szettet ( Elixir 12102 Nanoweb Medium 011-049 ). Akusztikus gitáron 11-54 szettet  ( Elixir Nanoweb Phbronz 16027 11/52használok

Milyen hangszereket (gitár, erősítő, effektek stb) használsz most,? 

Lassan 6-8 éve a Gibson Les Paul a tökéletes hangszer a számomra, bár van a Les Paul-ok mellett egy Gibson ES-335 is, amit imádok. Aztán persze a Fenderek jönnek. Sok dolog volt az elmúlt 30 évben a kezemben, azt gondolom, a vintage hangszerek a leginspirálóbbak nekem.

Viszont kiemelkedő minőségű hangszereknek tartom a MusicMan és a PRS gitárokat is. A kedvenc erősítőmárkám lassan 15 éve a Brunetti. Használok belőle fejet, kombót ládát is. Ezek mellett van egy felújított vagy inkább „customizált” 1966 –os Farfisám is. Zseniális tiszta hangú kombó zengetővel, tremolóval. Erősítőnél a lényeg a számomra a minél több cső! :)

Van-e álmaid hangszere?

Igen.:) Most éppen egy Musicman StingRay tetszik nagyon.Tavalyi modell, zseniális szerintem.

mm_sr_g.png

Mit tanácsolsz a kezdő gitárosoknak?

Rengeteg zenét kell hallgatni, úgy hogy érdemes közben nyitottnak lenni. Nem szar minden zene, amiben billentyű van! A legfontosabb viszont a rengeteg gyakorlás. Amikor csak lehet. Metronómmal és mindenféle zenékre improvizálva is!

A bejegyzés trackback címe:

https://arkadiahangszer.blog.hu/api/trackback/id/tr9012120193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása