Az Árkádia Hangszerbolt hivatalos hangszerblogja

Árkádia HangszerBlog

Minden hétre egy zenész - 1. rész Vörös Attila

2016. november 09. - Árkádia Hangszerbolt

Elhatároztuk, hogy elindítunk egy sorozatot, egy rövid kérdezz-felelek formájában, amiben kikérdezünk hazai zenészeket az általuk használt hangszerekről, erősítőkről, múltjukról, jelenükről leginkább, az általuk használt felszerelésre koncentrálva.

Első áldozatunk Vörös Attila (ex-Nevermore, ex-Leander Rising, Warrel Dane, Vulgar Display of Cover - Pantera Tribute Band) akinek most jelenik meg első szólóalbuma "Strength of Will" címen.

blogkep_1.png

Mikor születtél?

1986.január.16. Budapest.

Mikor kezdtél el zenélni?

15 éves koromban fogtam először gitárt a kezemben, de 16 évesen kezdtem el komolyabban foglalkozni a gitározással.

Kik a legfőbb hatásaid?

Ha mondjuk hármat kellene mondanom, akkor az a Pantera, Nevermore és Queen lenne. Gitárosok közül Dimebag Darrell a legnagyobb hatás, de Jeff Loomis (Nevermore, Arch Enemy) is óriási hatással volt/van rám. Mellettük még az Amott tesók (Carcass, Arch Enemy, Armageddon) a kiemelt kedvenceim, de természetesen végigmentem a klasszik gitár-hero triumirátuson is - Vai-Satriani-Malmsteen.

Mi volt az első gitárod, erősítőd?

Gitár az egy koreai BC.Rich Warlock volt, ami a mai napig megvan, most a tesóm őrzi - Kerry King is aláírta \,,/. Erősítő pedig az első komolyabb az egy Laney 100W-os tranyós kombó volt, előtte - de utána még sokáig - pedig egy Korg Ax1500-as multieffektet nyűttem évekig, amit imádtam.

Mi volt az első zenekarod?

Akkoriban még nem is igazán volt neve, aztán egy koncert miatt (nekem az első bulim volt egy perbáli kocsmában) elkereszteltük Pinch Pina Four-ra, ami jó ideje Aando-ként létezik még a mai napig is.

Volt-e olyan hangszer amiben csalódtál?

Volt egy koreai Dean Dime O Flame-em, az nagy csalódás volt. Csúnya volt a grafikája - közelről pixeles volt, sőt helyenként zöld is, pedig az egész kép lángokból áll. :)

Van-e o14813636_1292016610850500_299551667_n.jpglyan hangszer amit megbántál, hogy eladtál?

Még a Warrel Dane turnéra vettem magamnak egy 2008-as fehér, ébenfa fogólapos Gibson Explorer-t. Mivel kölcsönkértem pénzt egy havertól, úgy voltam vele, hogy a turné után minél előbb vissza akartam adni neki. Később nagyon megbántam, hogy nem találtam valami más megoldást, ugyanis az egyik - ha nem a... - legdurvábban megszólaló hangszerem volt. Gyári hangszedőkkel, úgy ahogy volt, és elképesztően kényelmes is volt. Tudom kinél van, egyszer nagyon szívesen visszavásárolnám. Amúgy azzal a feltétellel is adtam el neki, hogy csak Nekem adhatja el később, de nem hiszem, hogy egyhamar megválna Tőle.

Milyen húrokat használsz?

Standard D#-es hangoláshoz 9-46-os, adott esetben 7. húrhoz 68 / 70-es, illetve a PanterA-s, majdnem C#-es hangoláshoz pedig 10-52-es  Ernie Ball húrkészletet.

Milyen hangszereket (gitár, erősítő, effektek stb) használsz jelenleg?

Gitárok közül leginkább a Schecter 7 húrosaimat, egy fix hídas C-7-est, illetve egy széttuningolt Jeff Loomis gitárt használok (ez a rézangyalos Strength Of Will-es gityóm), valamint egy Gerstmajer István által, kézzel épített GPD 7 húros telecastert használok, Kurtács András mesteri Sublime pickupjaival szerelve. A 6 húrosok küzöl, leginkább a Vulgar-ban nyűvöm a Washburn Dime gityóimat, egy Dime 3 Dimebolt-ot, egy Culprit-ot, valamint egy Amarant egyedi Dime gityót.

Óriási becsben tartom, és egyre több dalt szerzek még a Dowina DCE888-as akusztikus gitáromon.  Egy óriás szerelmem ez a hangszer, és együtt fogunk megöregedni!

Ezeken kívül pedig dalszerzésre, és itthoni stúdiózásra használok egy Cort GB35J basszusgitárt is. Az árához képest elképesztően jó hangszer, simán veri a több százezer forintos társait.

Van-e álmaid hangszere?

Egy saját tervezésű, Schecter signature gitár 6, illetve 7 húros verzióban. Már nagyjából ki is találtam, most már csak kőkeményen meg kell dolgozni érte.

Mit tanácsolsz a kezdő gitárosoknak?

Hallgasson nagyon sok, illetve sokféle zenét, a gyakorlás mellett kezdjen el minél előbb számokat írni, tanulni, és ami a legfontosabb, járjon össze másokkal zenélni, zenekarokat alapítani, koncertezni. A gyakorlást pedig nem szabad siettetni, fontos a jó alapozás, mint a kapkodás, és százszor hatékonyabb is. Gyakorolj lassan, fejlődj gyorsan.

www.attilavoros.com

 

A bejegyzés trackback címe:

https://arkadiahangszer.blog.hu/api/trackback/id/tr9911945019

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása