Az Árkádia Hangszerbolt hivatalos hangszerblogja

Árkádia HangszerBlog

Minden hétre egy zenész EXTRA! - Urbán Szabi

2017. április 01. - Árkádia Hangszerbolt

E héten Urbán Szabit, a Hollywoodoo másodhegedűsét kérdeztük erről-arról. Szabi 2002 óta zenél a Hollywoodooban. Egy rádióműsornak köszönhetően került a zenekarba. Rádiós szakember, összesen két dalt írt egész életében, eszeveszett jó társaság, elképesztő sztorikkal.

10258244_10152550569671940_7725178934792061584_o.jpg 

Mikor születtél?

1973.10.10.

Mikor kezdtél el zenélni?

Tulajdonképpen valamikor a nyolcvanas évek közepén jöttem rá, hogy a horgászat mellé kellene valami olyan hobbit is találnom, amivel csajozni lehet. Lássuk be, hogy egy doboz csonti nem túl vonzó egy házibuliban. Tizenéves voltam akkoriban, így természetes, hogy teret engedvén a bennem szunnyadó energiáknak, dobolni szerettem volna. Erre a felvetésre apám velős reakciója ennyi volt: Hát egy lóf..szt fiam! Tekintettel arra, hogy panelban laktunk, érthető volt részéről, hogy nem szeretett volna még egy zajforrást az üzekedő szomszédok mellé. Anyám, hogy mindkettőnk vitorlájából kifogja a szelet, és hogy apám és köztem ne fajuljon el a véleményütköztetés, egy szép napon hazaállított egy gitárral. Aztán jöhetett a Muszty-Dobay gitáriskola és a hallás utáni bénázás.

Ez milyen gitár volt?

Mondjuk most már azt mondom, hogy anya megkérdezhetett volna mielőtt bevásárol. Ez egy Orfeusz márkájú, tán bolgár gyártmányú nylonhúros akusztikus gitár volt. Nyilván az első dolgom volt fémhúrokat tenni rá. Viszonylag hamar elkezdett karikába hajlani a hangszer. Tán ennek is köszönhető, hogy gitártudásom nem fejlődött az elvárható ütemben. Az első valódinak mondható gitárom egy darabokban beszerzett Jolana Iris volt. Galaxy csak a gazdag gyerekeknek jutott, nekik ráadásul összeszerelve. Az első még ennél is valódibbnak mondható gitárom egy Yamaha RGX211-es volt. Akkoriban motoroztam is és amikor elújságoltam Huszti Gabi barátomnak, hogy vettem egy RGX211-est, őszinte lelkesedéssel csak annyit mondot, hogy az biztos nagyon gyors.

Mi volt az első erősítőd?

Mint az én korosztályomból mindenkinek, egy Regent volt az első reaktorom. Érdekes megfigyelést tettem a napokban, ami egyáltalán nem biztos, hogy helytálló. Csak a nálam idősebbeknek illetve fiatalabbaknak jutott jó erősítő. Az idősebbek nyugatról csempészték be a Marshallokat, a fiatalabbak meg már megvehették akár az Árkádiában is. Minket meg a nyolvanas években megszórtak a Regent/Vermona csapásmérőkkel.

Kik voltak rád a legnagyobb hatással zenei téren?

Akkoriban, a nyolcvanas években, nem lévén Internet meg ehhez hasonló úri huncutságok, mentem a tesóm és majdani sógorom zenei ízlése után. Szerencsére ezek a zenék betaláltak. Nagy kedvencem a mai napig a Judas Priest. Egyértelműen Rob Halfordék löktek bele a rockba. Tulajdonképpen több előadót nem is említenék, pedig nyilván rengeteg zenekar volt rám hatással, de a kiindlási pont a Judas Priest volt.

Milyen zenekarokban játszottál?

Az első komoly zenekar, amivel még koncerteztünk is, a Mr. Jones volt. Igazi szívből jövő rockzene volt. Akkoriban se nagyon jeleskedtem a zeneszerzésben, így a zenekar alapítói, a Kenderesi ikrek határozták meg a zenei irányt a bandában. Egyik számunkban mág Kohánszky Roy is énekelt. Ez valamikor a kilencvenes évek közepén történt, aztán szobagitáros lettem. 2002-ben pedig bejelentkezett a Hollywoodoo. Az EstFm rádióban futó Beduggatlan című rádióműsorban voltak vendégek, én meg az egyik műsorvezető. Azért, hogy népszerűsködhessek kicsit, megtanultam két számukat, amit együtt adtunk elő a műsorban. Aztán amikor kijött a lemezük, egy nyári éjjelen fél kettőkor felhívtak, hogy menjek le a Trefort kertbe, mert beszédük van velem. Szükségük volt még egy gitárosra. Ez lettem én.

10419536_10152550569871940_778141704667998430_n.jpg

Volt olyan hangszer amiben csalódtál?

Nem. Őszintén szólva nem nagyon vagyok belehülyülve a hangszerekbe. Tudom, mi az ami tetszik, értékelem a jó gitárokat, de nem masztizom a hangszerek láttán/hallatán. Olyan gitárt meg nem szereztem be soha, ami nem tetszett, vagy nem volt megfelelő ahhoz amihez kellett. Na jó egyszer volt egy Ibanez elektroakusztikus gitárom, ami értelmezhetetlen volt. De csalódni nem csalódtam benne, csak akkor amikor a kutya nem akarta megvenni.

Milyen húrokat használsz?

11-es D’Addariot elektromos gitárhoz. Akusztikushoz pedig 12-est, de Elixirt. Ajánlották az Árkádiában, kipróbáltam, tök jól mutat a falon a gitáron. Viccet félre téve: nem gondoltam, hogy ennyi különbség lehet húr és húr között. Amikor feltettem az Elixirt, olyan volt, mintha valaki más gitározna. Pedig én voltam.

Mesélj a cuccodról!

Jelenleg egy libafos színű DeArmond M-70 gitárt használok koncerten. Imádom és mások is imádják. Megkockáztatom, hogy jobban bevált mint a Les Paul, amitől megváltam. Egy Takamine elektroakusztikus gitárom van még, ha egy tábortűz mellett találnám magam. Emellett van egy Squier Stratocaster is a háztartásban. Marshall JCM 2000 DSL100-as erősítőt használok, de nyáron megjárattam egy Orange MicroTerrort. Ez egy kis 20 wattos méregzsák, és nagyon beleszerettem. Leszakítja az ember fejét és nagy előnye, hogy kevés gomb van rajta. Nem használok effekteket, csak összezavar.

Van álmaid hangszere?

Nincs

Mit tanácsolsz kezdő gitárosoknak?

Tessék gyakorolni, különben úgy jártok mint én.

A bejegyzés trackback címe:

https://arkadiahangszer.blog.hu/api/trackback/id/tr2912035109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása