Az Árkádia Hangszerbolt hivatalos hangszerblogja

Árkádia HangszerBlog

Minden hétre egy zenész - 2. rész Takács "Vilkó" Vilmos

2016. november 23. - Árkádia Hangszerbolt

Eheti kiszemeltünk Takács "Vilkó" Vilmos a Ganxta Zolee és a Kartell és a Men in the Box Alice in Chains Tribute gitárosa.

Vilkó 8 évet töltött el a Hollywood Rose Guns 'n' Roses Tribute gitárosaként, 2015 óta oszlopos tagja a Ganxta Zolee és Kartell-nek, illetve "Vilkó egyszál gitárral" címen akusztikus esteket szokott tartani. A zenélés mellett könyvet írt "A Guns N' Roses és én - Pisztolytáska és rózsapatron" címmel.

Mikor születtél?

1981.07.01.

Mikor kezdtél el zenélni?

1993 környékén kezdtem el apám csehszlovák akusztikus gitárján kaparászni, de mivel csak három húr volt rajta, nem igazán nyújtott nagy zenei élményt. Aztán kaptam húrokat, keresztapám behangolta, apám pedig megmutatta a C-dúr, G-dúr, D-dúr hármast, és innentől kezdve nem volt megállás. Gitártanárnál háromszor voltam, úgyhogy minden tudásomat koncertekről, haveroktól, videókazettákról (hol volt még akkor a Youtube...) szedtem össze. Sosem voltam képzett zenész, de arra büszke vagyok, hogy amit tudok, azt mind saját magamnak kapartam össze.

Kik a legfőbb hatásaid?

Guns N’ Roses, Alice in Chains, Nirvana, Type O Negative, Megadeth, Tankcsapda, Junkies, Black-Out

Mi volt az első gitárod, erősítőd?

Musima 25k gitár, Vermona 300k és Regent erősítök. Az előbbit nem lehetett behangolni, de cserébe szépen szólt. Se. Az utóbbira pedig okosan kötöttem egy Metal Zone-t, amitől úgy szólt, mintha bezárnának egy Porsche motorterébe. Ahogy az lenni szokott, gyűjtött pénzekből, szülői segítségből mindig lépegettem feljebb és feljebb a minőségi ranglétrán. Az első Gibsonomat 2001-ben sikerült megvenni, a föld felett lépkedtem, miután kijöttem vele a boltból.

Mi volt az első zenekarod?

The Worst (1994), Cancer (1995), Blackgod (1996). Mindegyik sulis zenekar volt, halálosan büszke voltam magunkra, nagyon hittünk benne. A mai napig örömmel tölt el visszanézni felvételeket. A Blackgodban például basszusgitároztam, amiről igazából fogalmam sem volt, mi fán terem, viszont imádtam, hogy dübörög mögöttem az amúgy szólógitárra gyártott erősítőm.

Volt-e olyan hangszer amiben csalódtál?

Egy Epiphone SG 1275. Csajozós gitár, rohadt jól néz ki, de nagyon nehéz volt játszani vele, mert irreálisan fejnehéz. Ülve még csak-csak, de állva iszonyat nagy kihívás volt tartani a nyakat játék közben. Illetve egyszer volt egy Gibson Les Paulom, aminek képtelenség volt normálisan behangolni a G húrját.


Milyen húrokat használsz?

D’Addario 11-es elektromos gitárhoz, D’addario 12-es foszfor bronz elektro-akusztikus gitárhoz.

Milyen hangszereket (gitár, erősítő, effektek stb) használsz?

Gitárok (a legfontosabbak):

Gibson Les Paul Standard ebony (1995) ,

Gibson Les Paul Standard tobacco burst (2000),

Gibson Les Paul Standard Cherry (1999),

Gibson Midtown Standard ebony (2015),

Fender Telecaster (amerikai) ebony,

Squier Stratocaster (1991) red,

Takamine EG333C-LTD,

Takamine EGS330S,

Aria AK10 (klasszikus)

(illetve most készülök venni egy jó kis amcsi vagy japán stratocastert)

Erősítő:

Marshall JCM 2000 TSL 100 + Marshall JCM 900 B láda

Effektek:

Boss Flanger, Boss Chorus Ensemble, Boss Vocoder, Boss RC20 Loop Station, Korg DT 10 tuner, Artec tremolo, Joyo Vintage Overdrive, Dunlop Cry Baby wah, Digitech Whammy

Van-e álmaid hangszere?

Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy álmaim hangszereit már a birtokomban tudhatom. Konkrétan a három Les Paulommal temessenek majd el. Imádom mindegyiket, igazi szerelem van.

Mit tanácsolsz a kezdő gitárosoknak?

Legyetek merészek, álmodjanak sokkal nagyobb dolgokat magatoknak, mint amennyit a realitás elbír! Ne adjátok fel apróságok miatt (fáj az ujjam, jajj-jajj, nem haladok jajj-jajj stb)!

A bejegyzés trackback címe:

https://arkadiahangszer.blog.hu/api/trackback/id/tr511992862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása